Lager på lager

Igår kunde man för första gången klä sig i några lager utan att det blev alldeles för varmt. Big like! Det fick bli min nya jacka från Volt och en kabelstickad tröja från Brothers. Detta blev en perfekt outfit för en solig höstdag. 




Moules marinières

I helgen testade jag att koka blåmusslor för första gången och resultatet blev över förväntan. Musslor är väldigt gott och mycket enkelt att koka. Det är bara att koka ihop musslorna med vin, grädde, schalottenlök, vitlök och persilja. Som tillbehör kan man med fördel servera några varma frallor eller pommes frites. Jag rekommenderar er verkligen att testa denna rätt då den är mycket god och snabblagad!
 
 
 

Tidig höst

Nu vill jag ha höst! Jag tycker nästan det är lite jobbigt att det fortfarande är så varmt ute men man ska väl bara njuta så länge sommaren varar. Hursomhelst så bjuder jag på en outfit som passar när det börjar bli lite kyligare.
 
 
Early autumn
 
Early autumn by runningalifestyle featuring a wayfare
}

Fredag och toast skagen

Alltid trevligt med fredag! Idag slängde jag ihop en toast skagen, så enkelt och så gott. 

Höstlig omstart på bloggen

Bloggen har kommit i andrahand den senaste tiden på grund av flytt men jag ska försöka komma igång här igen så stay tuned! 

Stilen: Beach

Beach
 
Beach by runningalifestyle featuring khaki shorts

H&M khaki shorts, 225 SEK / Jack Spade handbag, 1 975 SEK / Ray Ban ray ban wayfarer, 1 025 SEK / Gant Rugger Striped Knitted-Cotton Sweater, 960 SEK / Converse 'Jack Purcell' Sneaker (Men) Navy 7 M, 365 SEK

Frukost med sommarkänsla

 
 
 
 
 
 

Hamburgartrenden i Göteborg

De senaste åren har verkligen varit glädjande för oss som gillar hamburgare och är bosatta på västkusten. Inte mindre än fyra hamburgarhak har slagit upp portarna i Göteborg och man förstår verkligen att burgaren är mer rätt än någonsin. Under helgen blev det burgare två gånger om och jag hann med både burgersson och holy cow brgr's and stuff. Båda ställena levererar kanonburgare och jag kan inte påstå att något ställe är bättre än det andra men holy cow ska ha credd för sina olika sideorders som gör att man får lust att återkomma för att mixa ihop en ny måltid. Har ni vägarna förbi Göteborg så rekommenderar jag starkt ett besök på någon av restaurangerna.
 
 
 

Essentials wishlist

 
Essential wishes I
 
Essential wishes I by runningalifestyle featuring new balance shoes
 
New Balance 574 // the Wes Anderson Collection // Panasonic Lumix gm1 // Sandqvist Aki // Invicta Diver // Chinos från Zara
 

Stilen: monday in the city

 
Urban outfit
 
Urban outfit by runningalifestyle featuring Lenox
}

Urban Layers

 
 
 
 
Väst - Riley // Blazer - Emilio // Tröja - H&M // Jeans - H&M // Skor - Rizzo
 
 
 
 

Stilen: torsdag med vårkänsla

Test
 
Test by runningalifestyle featuring J.Crew

Out in the woods

 
 
 
Jacka - Barbour Beaufort // Kabelstickad tröja - Made In the Shade // Skjorta - H&M // Jeans - H&M // Sneakers - New Balance 574
 
 
 

Dagens outfit

 
 
 
Sweatshirt - Acne // Skjorta - Denim & Supply Ralph Lauren // Jeans - H&M // Skor - New Balance 574
 
 
 
 

Välkommen ombord

 
 
 
Blazer - H&M // T-shirt - H&M // Jeans - H&M // Skärp - Bläck // Skor - Rizzo // Klocka - Tissot Visodate 
 
 
 
 
 


RSS 2.0